broeiende hitte - Reisverslag uit Darwin, Australië van Tine Van Gaelen - WaarBenJij.nu broeiende hitte - Reisverslag uit Darwin, Australië van Tine Van Gaelen - WaarBenJij.nu

broeiende hitte

Door: Tine Van Gaelen

Blijf op de hoogte en volg Tine

19 Augustus 2007 | Australië, Darwin

Hej allemaal,

Net het vliegtuig genomen naar het noorden van Australie ( en deze keer er niet uitgesprongen)Wel, wij associeren noorden met koud, wel het is hier broeiend heet... T is hier nu s avonds laat en de mensen lopen hier nog rond in nietsverhullende t-shirtjes en bloebberbuiktonende shortjes...

De vlucht was hi-la-risch. Ik zat naast een bende aboriginalvrouwen die duidelijk voor de eerste keer in hun leven vlogen. Eentje fungeerde als tolk en zij beheerde ook duidelijk al het geld dat voornamelijk gespendeerd werd aan miniflesjes wijn voor haar...
Ze hadden toch wel redelijk wat praktische vragen voor de stewardesses. Om u effe te laten meegenieten: Hoe ze dan toch wel naar de WC moesten gaan op het vliegtuig als ze hun centuur aan moesten houden. Of ze dat fleece-dekentje achteraf moesten achterlaten of dat dat een geschenkje was. Of ze hun eten moesten opeten als ze het niet lekker vonden, etc

De komende dagen zou een tour moeten zijn met nationale parken en meertjes en watervallen. Heb net gehoord van de naakte (?!) Kiwi (inwoner van nieuw- Zeeland) in mijn kamer (in de jeugdherberg wel te verstaan) dat het zo warm is dat sommige rivieren hier opgedroogd zijn, maar soit.. zwemmen wil en zal ik.

En om jullie daar in Belgie helemaal jaloers te maken... Mijn horloge is er al ingebrand (al heeft dat ding weinig nut momenteel. Ik heb ze gekocht op een vlooienmarkt in Sydney en dat ding is digitaal, zonder brochure... Gevolg, we zitten in een andere tijdzone en ik kan ze maar niet verzet krijgen... Toch heb ik besloten ze aan te houden, want dan kunnen jullie allemaal lekker jaloers zijn als ik kan bewijzen hoe warm de winter hier wel niet was!)

Voorts geen spannende belevenissen meer. Ik ga weer 5 dagen off-radar zonder internet ontvangst en gsm, zodus...niet panikeren als ik niet meteen terugstuur

Groetjes
Tine


nog wat persoonlijk nieuws

Hanne, alles kids ginder? Veel plezier op al uw festivallekes en uitstapjes

Pieter, al aan het aftellen naar het school...peh-peh

Nele, suppersuppersuper veel succes morgen, ik duim en denk aan u hoor

Papa en Mama, zie dat ons Nele goe geinstalleerd raakt daar in Denemarken eh, en tot op de luchthaven (hopelijk)

Ben, ge had gelijk... red centre is helemaal anders.

Bomma, ik kom ne steak-krokketten bij u eten, want na 3 weken fish en chips en een week rauwkost, ben ik toe aan goed voedsel...

Yasmine, merci voor de telefoonnummer van Janine, als alles goed gaat, zouden we samen gaan ontbijten in Melbourne, dus als er nog dingen zijn van Australie die ik moet meebrengen, regel dat dan maar via de familie-tamtam eh...

Julie, Annelies, Gilles, Stefanie en alle anderen die ik nu effekes vergeet... merci voor de mailtjes...

Dikke dikke kus en tot binnen een weekje

tine

  • 19 Augustus 2007 - 14:28

    Stefanie (Tongerlo):

    Hela,
    terwijl gij daar zo te zien een fantastische vakantie hebt begin ik morgen aan mijn eerste werkdag dus ik kan niks anders doen dan verlangend uitkijken naar uw berichtjes van down under. (en terugdenken aan mijn eigen reis naar de kiwikes van vorig jaar)

    dikke kus geniet er nog van..

  • 19 Augustus 2007 - 17:32

    Bomma:

    Tine, met alle plezier zal ik voor U een goeie steak bakken.Geniet nog van uw laatste rondrit in Darwin en omgeving en ik hoop dat ge vlug komt vertellen over uw fantastische reis in Australie

  • 19 Augustus 2007 - 19:55

    Fam. Vanheusden:

    Dag Tine, het is hier in Belgie ook kei warm, onze horloge hebben we moeten uit doen, owv de hitte.
    We zullen naar U moeten komen om wat af te koelen, voor de rest is hier alles goed alleen missen de mannen soms hun kindersit,
    groetjes

  • 20 Augustus 2007 - 07:57

    Kristien:

    dag meid!

    Zalig om je verhalen hier te kunnen lezen! Kben zelf net terug van 3 weken vakantie en heb daarom niet sneller iets laten weten!

    Geniet nog met volle teugen!
    Als je terug bent van harte welkom op mijn nieuw adres!

    dikke zoen

  • 24 Augustus 2007 - 20:00

    Nat:

    Hey!!! Ik kijk al uit naar de life-verhalen en foto's. Heb hier al een bleek puntje-winter kleureke inclusief wallekes. Maar tis nog wel interessant en de moeite hier ih ziekenhuis van Herentals.
    xxxx Nat te spoed heel het weekend, en het ging eens mooi weer worden :-p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Down Under 2007

Mijn reis naar Australie...

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2007

onderweg

26 Augustus 2007

en ik kom nog nie haar huis...

19 Augustus 2007

broeiende hitte

18 Augustus 2007

vandaag-gisteren en alle dagen tevoren is rood...

12 Augustus 2007

i made it
Tine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 15768

Voorgaande reizen:

05 Juni 2014 - 29 Juni 2014

Peru-Chili-Bolivie

31 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Australie 2009

30 Augustus 2007 - 30 Juli 2009

Omzwervingen 2007-2008

22 Juli 2007 - 29 Augustus 2007

Down Under 2007

Landen bezocht: