en ik kom nog nie haar huis... - Reisverslag uit Darwin, Australië van Tine Van Gaelen - WaarBenJij.nu en ik kom nog nie haar huis... - Reisverslag uit Darwin, Australië van Tine Van Gaelen - WaarBenJij.nu

en ik kom nog nie haar huis...

Door: tine-tena-tiny-tina

Blijf op de hoogte en volg Tine

26 Augustus 2007 | Australië, Darwin

hej allemaal

Ik heb er net zo mogelijk nog een leukere tour opzitten dan de allereerste die ik deed.

Darwin en de natuurparken errond.
Onze gids-chauffeur was LUKE (voor de geinteresseerden, denk aan de knapste gast die ge kent -> nee geen boy-friend material, want hij at met zijn handen en zijne mond open en dat zou ons mama nie apprecieren aan de familie-dinerkes)

We hadden twee meiden van Melbourne (Savindi en Susan) en dan een Hollandse familie met stechellende tieners (nog nooit zo hollands gepraat als de afgelopen dagen, ik ga proberen dat weer af te leren), een gast en zijn lief+moeder uit Engeland die zich bekeerde tot het boeddisme en altijd belachelijke opmerkingen had, een super tof Engels koppel van mijn leeftijd en een Kerry, mijn tent-pillicht maatje... alle ge hoort het, stof genoeg voor toffe avonturen ;-)

Het was absoluut prachtig. Het weer was snikheet en meestal liepen we gewoon in bikini rond, want we reisden van waterval naar plungepool, naar bron, naar rivier... kortom, waterpret alom...En dat allemaal in de snikkende hitte in onze coole airco-bus en 4x4 bus. Sommige dagen moesten we 3u rijden door het nationaal park ( en toch wel tegen minstens 90 per uur), wat mij doet vermoeden dat Belgie toch wel heel klein is in vergelijking met sommige nationaal parken hier...

En nee, we waren niet alleen in dat water. Eerst wisten we het niet, maar de schattige visjes die rond ons zwommen werden vergezeld door waterslangen, schildpadden, krabben...en krokodillen.
Voor hen die dachten dat kayakken tussen de dolfijnen spannend was, ik ga mijn mening herzien, aan krokodil aanrijden met je kayak is veel opwindender ( al kon Kerry er niet echt mee lachen dat zij vanvoor in onze kayak zat en een echte close-up kreeg van super-scherpe krokodiltanden en zijn stinkende adem)

Af en toe was het een keertje spannend; een bijna-aanrijding met een wild paard, onze Luke die uit de bus om een frilled necklizard van een boom te plukken, etc. Maar mijn favoriet is toch wel de nachtwandeling waar Luke. Baywatch gewijs sprong `mijn held` in het water om onder het licht van mijn pover pillicht een slang uit het water te vissen... hilarisch...

We kampeerden onder de sterren en af en toe hadden we een tent, maar het leukste was het slapen in een swag, dat is een soort van dikke slaapzak met een matteke in dat ge gewoon naast het kampvuur neersmijt en in slaapt... zalig. Een miljoen-sterren-hotel zoals ze zeggen...

T was een beetje raar toen de toer eindigde, want dat betekent dat het einde hier voor mij ook in zicht komt. Maar ook al was de tour gedaan, toch gaan de avonturen verder. Vrijdag gingen we met de hele bende van de toer nog een laatste keertje weg,en dat was gewoon weg het beste feestje ooit. Ik ben gewoon moeten vertrekken omdat ik teveel fans kreeg en de coyote ugly barmeisjes jaloers waren op mijn funny-dance ;-). Maar soit, dat is niet het belangrijkste. Op de terugweg (na het achtervolgen van werelds grootste kakkerlak die Savindi blijkbaar veel interessanter vond dan de juiste weg naar de jeugdherberg te nemen)kwam het fantastische aanbod van mijn nieuwe Australische vrienden om de volgende dag Darwin te verkennen met de mega-coole-super-de-luxe rode jeep... Man, ik heb mij ziek gelachen gisteren.

S Morgens wat lokale marktjes gedaan, vanalle aziatische dingen gegeten, mango-pannekoeken, aboriginalkunst-gallerijen gedaan, rondgetoerd naar een naburige gemeente met een mango-wijngaard en daar ALLE mangowijnen GRATIS gaan proeven, sjiek gaan eten en nog zoveel meer... Maar, het beste moet nog komen. Susan en Savindi hadden een super-sjieke hotelkamer met twee kingsize bedden geboekt voor twee nachten, maar hun vliegtuig vertrok om 1u snachts, dus eigenlijk hadden ze die kamer niet meer nodig... dus raad eens waar ik net geslapen heb? In een decadente kamer met alles er op en eraan, gratis en voor niets...Nog effe getwijfeld om room-service te bestellen, maar ne mens moet niet overdfijven eh...

Voorts niet veel nieuws meer. Ik vrees dat mijn avonturen niet meer zo echt spannend zijn vanaf nu...
Stiekem al gedroomd van mijn eerste dag bij PG, verloren rijden in mijn bedrijfswagen, stress en een vast dagritme...aaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

Vannacht om half drie neem ik het vliegtuig naar Melbourne en dan nog een dagje in Melbourne voor ik weer aan mijn 26u durende vliegreis begin naar de andere kant van de wereld...


Ik ga er nog wat fotos opzetten, dus kijk maar een keertje naar de avonturen van mijn toer in Top End

Tot snel,
Tine


p.s. bedankt iedereen voor de mailtjes, de smsjes en de face-book meldingen

p.p.s Nele, goe gedaan, ik wist wel dat dieje tweede zit zou lukken. Veel plezier in Denemarken en tot een van de komende weken

  • 26 Augustus 2007 - 08:32

    Bomma:

    al goed dat ge aan 3 sept denkt,dan is uw schoon leven uit maar ge kunt nog altijd nagenieten van deze prachtige reis die ge gemaakt hebt.Groot gelijk dat ge dat gedaan hebt.En nu Tine een behouden thuiskomst

  • 26 Augustus 2007 - 16:14

    Sophie:

    Ik had hier net een bericht geschreven, maar dat heeft blijkbaar zelf besloten niet voor publicatie vatbaar te zijn. Bon, nieuwe poging.
    Jij hebt daar echt wel geweldige dingen meegemaakt, die mangowijn had ik ook eens willen proeven!
    Veel succes met de start van je "nieuwe leven" om het zo gewichtig te zeggen. Jij hebt meer moed dan mij, krokodillen, raften, slangen, skydiven, daar heb ik allemaal geen schrik van, maar de stap in het werkersleven zetten... lol
    Goeie reis, hopelijk spelen ze goeie filmkes op het vliegtuig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Down Under 2007

Mijn reis naar Australie...

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2007

onderweg

26 Augustus 2007

en ik kom nog nie haar huis...

19 Augustus 2007

broeiende hitte

18 Augustus 2007

vandaag-gisteren en alle dagen tevoren is rood...

12 Augustus 2007

i made it
Tine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 15771

Voorgaande reizen:

05 Juni 2014 - 29 Juni 2014

Peru-Chili-Bolivie

31 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Australie 2009

30 Augustus 2007 - 30 Juli 2009

Omzwervingen 2007-2008

22 Juli 2007 - 29 Augustus 2007

Down Under 2007

Landen bezocht: