Tassie - Reisverslag uit Hobart, Australië van Tine Van Gaelen - WaarBenJij.nu Tassie - Reisverslag uit Hobart, Australië van Tine Van Gaelen - WaarBenJij.nu

Tassie

Door: tine

Blijf op de hoogte en volg Tine

21 Augustus 2009 | Australië, Hobart

hej iedereen.

de afgelopen week hebben we Tassie onveilig gemaakt. Dit is echt een totaal ander deel van Australie dan we tot nu toe gezien hebben. 6 dagen totaal afgesneden van de wereld, geen internet en geen gsm ontvangst, enkel bossen, stranden en zee. Eerst verkenden we de westkust in de bloody regen... 3 dagen hiken in de bergen. We zijn zelfs een waterval opgeklommen tot aan de besneeuwde bergtoppen op Cradle Mountain. De volgende dag stonden we dan aan de Oostkust in een stralend zonnetje. Alle, t is te zeggen.. zon wilt zeggen dat ik eens niet stiekem ne legging onder mijn jeans moet aandoen en eens ne keer met maar 3 lagen kleren op stap ga in plaats van 7 lagen. Dat weer had ik toch wel wat onderschat en t is echt niet zo tof om bergop en bergaf te klauteren als ge 5 kilo water meezeult in uw jeans en schoenen. Nuja, gelukkig heeft het niet altijd geregend en zijn wij als Belgen regen nog een beetje gewoon. De japkes en koreanen wisten gewoon niet wat hun overkwam en mochten op bepaalde delen gewoonweg niet mee omdat ze daar stonden in Nike schoentjes en een sweatertje...

Nu zijn we terug in Hobart en morgenvroeg ( om een of andere reden hebben wij altijd de vluchten kot in de morgend) vertrekken we naar Sydney voor nog 2.5 daagjes met (hopelijk) zon.

tot binnenkort.
tine

• 21 Augustus 2009 - 08:03

Patrik:

Ha globetrotters,
    Afgesneden van de wereld daarom hoorden we niks van jullie. Ik zal maar niet beginnen over de hittegolf hier in Belgie zeker(+35°C - echt waar)- We houden nog wat over voor de thuiskomers. Hopelijk valt de vlucht mee en hebben jullie nog efkes tijd in Sydney om op te warmen. Het thuisfront (toch al stilletjes in verwachting van jullie terugkeer)
    groeten,

• 22 Augustus 2009 - 13:09

Fanie:

Hallo!!

Hier is ook net een weekje vakantie voorbij en inderdaad het is hier prachtig weer, maar daar zal het ondanks het weer toch wel heel knap zijn...
    Ik kijk al uit naar het levensechte verslag !!

Groetjes!!

• 23 Augustus 2009 - 07:17

Nathalie:

Om te bewijzen dat het hier ook leuk is:

- Bart Peeters was super op de Oude Markt!
    - En diezelfde avond stonden hier in de Mechelse weer 15 politieventjes en een ambulance want de buren hier konden het weer niet laten en gingen deze keer niet voor de overdosis maar voor en steekpartij. Live, hier in de Mechelse. Je weet niet wat je ginder mist!
    - En ja, ik moet niet meer zeggen hoe heet het hier is! (te heet bij momenten)

xx nat
    Merci voor het superleuke kaartje!