Van Outback naar bewoonde wereld - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tine Van Gaelen - WaarBenJij.nu Van Outback naar bewoonde wereld - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tine Van Gaelen - WaarBenJij.nu

Van Outback naar bewoonde wereld

Door: Tine Van Gaelen

Blijf op de hoogte en volg Tine

08 Augustus 2007 | Australië, Sydney

Hej iedereen

Eindelijk nog eens in de bewoonde wereld dus ik stuur jullie nog maar eens wat nieuws, aangezien ik de komende 3 dagen weer van de radar zal verdwijnen tijdens mijn cruise met de snelste zeilboot ter wereld. Op richting Great Barrier Reef en tussen de oneindig veel eilandjes van de Whitesundays…

De afgelopen dagen waren absoluut FAN TAS TISCH. Ik heb wilde dolfijnen gevoerd, we hebben emoes achternagezeten, honderden kangeroetjes gezien etc.

Sinds mijn laatste verslag zijn we westwaarts getrokken naar het Cattle Station. Een supertoffe ervaring, een beetje zoals Mc Leods daughters. Geitjes samendrijven (dus niet zomaar paardrijden), rodeo, elektrochocs doorgeven, lasso smijten, kleiduif schieten,etc

En ik heb er mijn nieuwe talent ontdekt; ik ben supergoed in het laten knallen van een zweep tegen de geluidsmuur. Heb er mega bleinen aan over gehouden en ik weet nog niet echt waar dat talent gebruikt kan worden in mijn dagelijks leven, maar soit…

Na de geweldige avonturen (ik kan maar half uitleggen hoe leuk die boerderij was want boerderij op zich is niet zo n cool word eigenlijk) op de farm zijn we dan verder getrokken naar Canarvon Gorge.

Best wel raar, voor 3 dagen hebben we geen enkel verkeerslicht tegengekomen, gereden op autostrades die niet meer zijn dan een geasfalteerde weg met onze benzine vanachter in de trailer omdat het eerst volgende tankstation zo n 200 km verder was…

Het national park was best wel indrukwekkend. De kangeroes kwamen er tot op nog geen 30 cm van ons en eentje heeft zich zelf aan mijn wasdraad kleren gewaagd…Super mooi en heel de dag gewandeld tussen de aboriginal kunst en de eucalyptusbomen, palmbomen. Zo prachtig dat die bossen blijven bestaan ondanks alle bushfires die daar jaarlijks doorjagen. Bij ons staat bij een bosbrand alles op stelten, wel hier, niemand geeft erom, want de bomen groeien gewoon terug…

Ondertussen zitten we dus in Airlie Beach, de eerste plaats waar de cafes ons niet om 11u s avonds buitenkeilen en tevens de stad zonder strand (ondanks de naam). Seffens vertrekken we weer verder naar onze zeiltrip tussen de Nemo-visjes, de walvissen (die naar hier trekken om te bevallen nu), de dolfijnen, schildpadden (Pieter, ik zal het onthouden), etc

Hopelijk heft mijn volgende internetcafe weer de mogelijkheid om fotos online te zetten, maar indien niet doe ik dat van zodra ik in Cairns ben…

Trouwens nog spannend nieuws. Onze groep heeft besloten dat we er in Cairns nog een sky-dive boven het great barrier reef aanplakken, dus bibi gaat met hare parachute en cute instructeur uit een vliegtuig springen...Jiehaa

Dikke dikke kus en iedereen bedankt voor de mailtjes,

Tine

  • 08 Augustus 2007 - 12:15

    Mama:

    Wat een ongelooflijk verhaal om te lezen. Het lijkt allemaal zo onwerkelijk voor ons achterblijvers. Zeker als je weet dat wij hier weer eens in de regen zitten!

  • 08 Augustus 2007 - 18:15

    Ben:

    Is inderdaad een unieke ervaring zoveel kangeroes te zien en zo dichtbij! Wij hebben in onze tijd ook eens een volledige dag(vele honderden kms)rondgereden zonder een tegenligger te zien,dan pas besef je hoe gigantisch groot australie wel is.Ziet er zeer goed uit voor u,de komende dagen voor de zeilcruise!Wat uw geluidszweep betreft,vraag ik mij af of er geen toepassing bij ons op school bestaat. Groeten Ben.

  • 10 Augustus 2007 - 18:28

    Nat:

    Zeilcruise...ik mag er niet aan denken. Manman, dat klinkt allemaal echt zooo goed. En dan te bedenken dat het wschl nog veeeel fantastischer is dan ik me kan voorstellen. Ik hoop echt dat je een massa foto's neemt!!!
    xxx!nat

  • 10 Augustus 2007 - 20:12

    Dieter:

    zalig, meer is hier niet op te zeggen!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down Under 2007

Mijn reis naar Australie...

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2007

onderweg

26 Augustus 2007

en ik kom nog nie haar huis...

19 Augustus 2007

broeiende hitte

18 Augustus 2007

vandaag-gisteren en alle dagen tevoren is rood...

12 Augustus 2007

i made it
Tine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 15769

Voorgaande reizen:

05 Juni 2014 - 29 Juni 2014

Peru-Chili-Bolivie

31 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Australie 2009

30 Augustus 2007 - 30 Juli 2009

Omzwervingen 2007-2008

22 Juli 2007 - 29 Augustus 2007

Down Under 2007

Landen bezocht: