van New South Wales naar Queensland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tine Van Gaelen - WaarBenJij.nu van New South Wales naar Queensland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tine Van Gaelen - WaarBenJij.nu

van New South Wales naar Queensland

Door: Tine Van Gaelen

Blijf op de hoogte en volg Tine

02 Augustus 2007 | Australië, Sydney

wel ik zal jullie eens allemaal jaloers maken...

dag 1; zo ver mogelijk van Sydney weggeraken...
in mijn groep zitten wel wat toffe mensen. Twee Deense meisjes, dan nog 2 engelse vriendinnetjes, een Italiaans homo-koppel, nog een Duits meisje, Duitse jongen, 2 Engelse meisje en een Duits koppel waarvan het meisje in Sydney woont voor haar marketing job...Ondertussen ook nog een nieuw Spaanse vrouw en nog een engels meisje bijgekregen....

soit, onze gids Nackas is super grappig, hij liep daar de eerste dag rond met fake tanden en een vreselijke pruik... gevolg, veel mensen hadden het gevoel dat ze afgezet waren door hun internet-boekingskantoor, want Nackas ( een beetje een Super-Nacks type remember Snowboarden...) deed echt raar

Dag 2; onze surfles...mega fenomenaal....het slapen in het surfkamp op spot X alleen al was super tot ik natuurlijk met zetel en al bij het kampvuur moest vallen --> gevolg verstuikte pols en mega blauwe plek, maar ge dacht toch niet dat dat mij ging tegenhouden... die surfer boys ziujn zo cool en knap dat ge wel het water in moet...
en wonderbaarlijk kon ik tegen het einde van de morgend mijn eigen golven tot op het strand nemen... goe eh, misschien moet ik hier maar blijven wonen en surfen, want dat chilled - relaxed leventje bevalt me wel hoor

Nadien nog veel andere avonturen beleefd waar jullie van zouden watertanden hoor...
ik ben gaan kayakken tussen de dolfijnen em jaja, ze sprongen mooi op en neer voor ons...hihi
ook nog walvissen gezien in het wild bij Byron Bay het meest oostelijke punt van Australie
Voorts, nu we toch in de sector dierenpret zitten... jaja, die kangeroes zitten gewoon naast de weg, de wilde paarden ook
En morgen gaan wij naar een cattle station en daar moeten wij te paard a la Mc Leods Daughters de schapen of geiten samendrijven...
Iets anders super cool was toen we gingen `Zorben` dicht bij Surfers Paradise. Dat is een sport die wij niet kennen, maar ik heb er mij toch maar aan gewaagd. Het komt er op neer dat ze drie man natmaken en in een gigantische plastieken bal steken en u dan van een helling afrollen... supertof, al waren we maar met 5 die het aandurfden...

ik ben nu net terug van 2 dagen op Fraser Island. Dat is het werelds grootste zandeiland en ik moet zeggen dat dat absoluut zo schoon was dat ik er van moest blijten... zonder overdrijven, ge zwemt daar in het blauwste water dat ge u kunt indenken, ge ziet wilde turtles, walvissen en dolfijnen, dingos die gewoon effe dag komen zeggen enzo... sjiek hoor. enige nadeel aan dat eiland is wel dat ik mijn spiksplinter nieuwe zonnebril ben kwijtgespeeld ergens tussen de honderduizenden korreltjes zand... ik vloeken en doen, want ook al is het hier winter, t is hier redelijk warm en ik loop hier heel de tijd rond in mijn bikini en die zonnebril had het helemaal afgemaakt... en ge kent mij, ik haat brillen kiezen en nu had ik er eidenlijk ene... Nuja, blijkbaar moet ik er Aboriginees overgaan en mij niets aantrekken van materiele dingen zoals de aboriginals doen en dan komt alles wel oke naar t schijnt...

nuja, ik ga nog wat fotos zetten voor jullie op mijn andere site en ge moet daar maar eens gaan kijken...

dada, veel groetjes

Hanne, danku voor uw mailtje en kop op...

Nele, veel succes en niet te veel stressen, t komt in orde

Bomma, geen Nederlandstalige mensen in mijn groep, maar ik ben wel een half Iers - half Kempisch koppel tegengekomen die juist een huis hadden gekocht in Geel, dus ik heb net nog eens Nederlands kunnen praten en het was heel grappig om te horen hoe dat Iers meisje alle kempische klanken in haar Nederlands had...

Yasmine, heel hard bedankt...ik zal ze zeker mailen

  • 02 Augustus 2007 - 11:41

    Papa:

    Ha ge denkt nog aan thuis blijkbaar - Zo te lezen a "once in a lifetime experience" en wij maar jaloers blijven. Ik begin alvast te sparen want dat eiland zegt mij wel iets (misschien kan ik mijn frietkraam daar opzetten!(familie joke voor de ingewijden).

    PS en zeggen dat ik een vol uur gesupporterd heb toen ge dat brilleke kocht - dan maar opnieuw zeker !

  • 02 Augustus 2007 - 12:07

    Ann H:

    Jeetje,... waarom kan ik de klok niet *piep* jaar terugdraaien en voor dit scenario gaan in plaats van braaf meteen te beginnen werken...

  • 02 Augustus 2007 - 18:05

    Pieter T Broerke :

    Dag zussie

    tis maar om te zegge da schildpadde nie zo zachtaardeg zen as ze lijke dus nie gelek david de kabouter daar effe opspringe he:p. Tis ma k heb liever een hele zus terug. Hoop da get daar goe hebt en k ben stikjaloers op u.

    daag

    uw allerliefste gestroopt konijn alias broer aka pieter

  • 03 Augustus 2007 - 16:48

    Bomma:

    Tine,

  • 03 Augustus 2007 - 16:53

    Bomma:

    Tine, ik denk wel dat ge naar uw zin hebt daar in Australie.geniet er maar van,en die zonnebril,ach ze verkopen er nog zoveel.Het is wel plezant van wat nieuws van u te vernemen

  • 06 Augustus 2007 - 18:52

    Nat:

    Hey meid! Ja ge slaagt er in mij stikjaloers te maken!!!
    Op de spoed van Herentals zijn ook veel avonturen te beleven (mail volgt), maar ik wou toch dat ik daar bij jou zat!
    xxx

  • 06 Augustus 2007 - 20:29

    Dieter:

    schitterend zou ik zo zeggen! geniet er van! je weet dat je het verdient hebt en natuurlijk maak je deze jongen jaloers! Take care ciao ciao

  • 07 Augustus 2007 - 11:58

    Jules:

    hey tinie!!! ahh ik wil daar ook zijn, je coole verhalen doen me denken aan de avonturen in afrika, we gaan veel te vertellen hebben he!
    nog geen acteurs van home & away tegengekomen? of andere knapperds..nuja werkelijk IEDEREEN kan dit lezen he dus dat zal je er wel niet op verkondigen :-)

    ben intussent terug van frankrijk alpen, flink gewandeld en deze week ja....ga ik op appartementenjacht! ik hou je zeker geupdated!!
    geniet ervan
    julesx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down Under 2007

Mijn reis naar Australie...

Recente Reisverslagen:

28 Augustus 2007

onderweg

26 Augustus 2007

en ik kom nog nie haar huis...

19 Augustus 2007

broeiende hitte

18 Augustus 2007

vandaag-gisteren en alle dagen tevoren is rood...

12 Augustus 2007

i made it
Tine

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 15767

Voorgaande reizen:

05 Juni 2014 - 29 Juni 2014

Peru-Chili-Bolivie

31 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Australie 2009

30 Augustus 2007 - 30 Juli 2009

Omzwervingen 2007-2008

22 Juli 2007 - 29 Augustus 2007

Down Under 2007

Landen bezocht: